12 Ocak 2019 Cumartesi

BRİAN FREEMAN – HİPNOZ

MERHABALAR, KİTAPLARIM OLMADAN ASLA TAKİPÇİLERİ

"Bazı sırların yaşama tekrar geri dönmesine izin verilemezdi." (Sayfa 28)

BRİAN FREEMAN ile ilgili görsel sonucu

En İyi Roman Dalında Edgar ödüllü Amerikalı yazar Brian Freeman'ın okuduğum ilk kitabını paylaşmak istiyorum sizlerle...

"HİPNOZ"


ARKA KAPAK

Catalina, on altı yaşında bir yetimdir. Bir gece ansızın Dedektif Jonathan Stride’ın evine gelir. Üzerindeki ıslak kıyafetleri, kana bulanmıştır. Korkuyla titreyen Cat, kendisini öldürmek isteyen biri tarafından takip edildiğini ve canını zor kurtardığını sayıklamaktadır.
Jonathan’ın ilk aklına gelen, anne ve babası yıllar önce vahşice katledilen genç kızı korumaktır.
Ancak bu kadarı yeterli değildir.
İçinde bulundukları kış mevsimi gibi soğuk kalpli olan katili de yakalamak zorundadır.
Diğer taraftan, kimsenin bilmediği bir gerçek vardır. Cat, ailesi katledilirken yaşananlara şahit olmuştur.
Geçirdiği travmanın etkisiyle gördüklerini hatırlamakta zorlanan genç kız için yapılacak tek şey, onu hipnotize etmek ve gerçeği ortaya çıkarmaktır…


"Çok gençti. Geçmişin asla kendisini terk etmeyeceğini öğrenmesi uzun zaman alacaktı." (Sayfa 181 )


ÖZET
Catalina on yıl önce henüz 6 yaşındayken annesi babası tarafından defalarca bıçaklanarak katledilmiştir. Ardından babası intihar etmiştir. Babasının eve geldiğini ve kendisine zarar vereceğini hisseden annesi Cat’e saklanmasını söylemiştir. Anne ve babasının ölümünü yaşayan Cat travma yaşamış, donmuş halde Jonathan Stride tarafından bulunmuştur.


Jonathan Stride Cat’in annesi Michaela ile arkadaştır ve eski kocası Marty Gamble’ye karşı onu koruyamadığı için Jonathan Stride kendini suçlu hissetmektedir. Anne babasının ölümünden sonra Cat, koruyucu aile ve uyuşturucu bağımlısı teyzesi Dory arasından ve bazen de sokaklarda yaşamıştır. Fuhşa da karışmıştır. Fuhuş yapması için gittiği bir partide tatsız olaylar yaşayıp, partinin yapıldığı gemiden kaçarken takip edildiğini fark eder. Takipçi Cat’e saldırır. Cat kaçmayı başarır Stride’ye sığınır. 


Başından geçenleri anlatır. Jonathan Stride onu himayesi altına alır. Soğukkanlı katil işbaşındayken, Jonathan Stride olayları çözmeye başlar. Cat'in annesinin ölümünden kendini sorumlu tutan Jonathan Stride onu koruyacağına söz verir. Olaylar polis, şehrin zenginleri ve Cat arasında ilerler. Çoğu polisiyede olduğu gibi sürpriz sonla biter.


KİTAPTAN NOTLAR

Bu kitap da yine bir marketten cüz-i fiyatlara aldıklarımdan. (5 lira) Marketlerde kitap satışı tam benlik, ekmek alırken kitap almak güzel… Bazen içlerinden başarılı olanlar da çıkıyor üstelik. Bir de hiç tanımadığım yazarlarla tanışma fırsat bulmuş oluyorum.  Brian Freeman da bu yazarlardan.


Kitabın adından başlayalım. Ben isminden yola çıkarak; psikanaliz sahneleri olacağını, heyecanlı seansların olacağını hayal etmiştim. Ama Hipnoz sahnelerinin kitaba ismini verecek kadar ağırlıklı olduğunu düşünmüyorum. Sahneler psikiyatrist Vincent  ile Cat’in cinsel ilişkilerinin gerisinde kaldığı gibi, aslında Vincent’in ölümünü bu sahnelere bağlar diye düşünmüşken, hayal kırıklığı yaşadım doğrusu.

Roman boyunca cinsel sahneler hiç makaslanmadan anlatılmış, romana herhangi bir şey katmadığı gibi, konuyu dağıtmaktan başka işe yaramamış.
Konunun ilerleyişi fena değil. Katil seçimi de yerinde olmuş. Yazar şaşırtmayı başarmış. Bunun yanında yazarın üslubu ve ince zekâsının birleşimi ile okunabilir bir kitap ortaya çıkmış.

YENİ KİTAPLARLA GÖRÜŞMEK ÜZERE...

17 yorum:

  1. Marketlerde olan kitaplar benim de çok ilgimi çeker. Hepsi macera ve gizem tarzı kitap kapakları olmasının yanı sıra içleri fazla da iyi değil. Bende almıştım, sır diye bir kitap, konusu farklıydı güzel gidiyorken farklı konular işin içine giriyor ve tamamen dağılıyor konu, neyse fazla uzattım kusura bakmayın, paylaşım için teşekkür ederim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ne kadar marketteki kitaplar beklentiyi karşılamasa da markette kitap görmek, güzel. Geçen yıl Ahmet Ümit'in cep boy kitaplarını da yine aynı marketten alıp okumuştum. bu arada uzun uzun yazmaya ayırdığınız zaman için çok teşekkürler...

      Sil
  2. Merak uyandırıcı bir kitap. Ben de Metro marketten kitap almayı seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her köşebaşında kırtasiye yok ama her sokakta market var. kitapların ulaşılabilir olması güzel bence... fiyatlar da uygun...

      Sil
  3. Faydalı bilgiler için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumaya ayırdığınız zaman için ben teşekkür ederim...

      Sil
  4. İlk okuyacağım kitaplar arasına girdi sayenizde :)

    YanıtlaSil
  5. tam bana göre heyecanlı bayılırım..

    YanıtlaSil
  6. evet hipnoz ismi bende de dediğiniz gibi bir beklenti oluşturdu, ama fena bir kitap değil anladığım kadarıyla, teşekkür ederiz paylaşımınıza:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım ben Grange'nin Taş Meclisi'ndeki gibi bir hipnoz sahnesi bekledim. yine de okunabilir bir kitap. iyi okumalar sevgiler...

      Sil
  7. Güzel bir yazı olmuş , blog sitenizi çok beğendim kaliteli içerikler barındırıyor.

    Bende sizi beklerim www.zanalab.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler.. hemen geliyorum iade-i ziyarete...

      Sil
  8. sitenizi önceden de takip ediyordum ama İnsanaDavet sitesinde linkinizi görünce yorum atmak istedim sitenizi seviyorum başarılar dilerim :) kendi siteme de beklerim. https://konuloji.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. bayılırım böyle romanlaraaa. çok heycanla okunuyoo sona da hemen unutuluyooo. baak son yazımdasın amaa :)

    YanıtlaSil
  10. Kitabın orijinal adı "The Cold Nowhere" aslında. Sanırım bunun çevrilmesinden oluşacak ismin satmayacağı düşünülmüş ve Hipnoz olarak isimlendirilmiş. Jonathan Stride Serisinin de 6.kitabı aslında. Serinin ilk kitabı olan Ahlaksız(Immoral)'dan sonra bu kitap çevrilmiş. Aradaki kitapları da çevirseler de şu serileri düzgün takip edebilsek keşke. Bu arada orijinal seri 10 kitabı geçmiş durumda.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için zaman harcadığınız için Teşekkürler...

Blog sahibi olmayan ziyaretçiler Anonim'i işaretleyip, yorum bırakabilirler.

ARGO İÇEREN YORUMLAR YAYINLANMAZ.

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görünecektir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...