5 Şubat 2012 Pazar

AHMET ÜMİT - KAVİM

Kabzasında bir haç olan bıçakla öldürülmüş bir adam... Üstelik yanı başında bir Kutsal Kitap açık bırakılmış, satırlardan birinin altı adamın kanıyla çizilmiş ve kitabın kenarına bir azizin adı düşülmüş... MOR GABRİEL...
Ahmet Ümit böyle başlıyor, Başkomiser Nevzat'ı konuşturduğu kitabına....Ardından Başkomiser Nevzat, yardımcısı Komiser Ali ve Kriminolog Zeynep de olayı çözmek için hemen harekete geçiyorlar.


Yazarımız olayları çözerken okurlara tarih dersi vermeyi de ihmal etmiyor... Bir an kendimi "DA VİNCİ ŞİFRESİ" okur gibi hisseyorum. Tarihi bilgilerin ışığında bir taraftan da korkunç cinayetler dizisinin nedenini ve katili arıyorlar....


 Hıristiyanlık, Süryanîlik, Arap Alevîliği gibi dinî konuların da rol oynadığı, İstanbul’dan Mardin’e uzanan, devletin derinliklerinde kurulmuş yanlış düzene çarpıp geri tepen ilginç bir soruşturma bu. Ve.. araştırma sırasında karşılaşılan çarpıcı bir o kadar da yakıcı gerçekler... Geçmişe yapılan göndermeler....


Grange ve polisiye- gerilim okumayı sevdiğimi paylaşmıştım daha önce... Ama hamileliğimin başından beri zaten beni zorlayan bulantılarıma bir de cinayetleri katmamak için okumaya ara vermiştim....Polisiye gerilim tarzına geri dönüş için bu kitap benim için iyi bir başlangıç oldu.....


Konu, mekan ve karakter seçimlerine tam not verdim.... Ama Başkomiser Nevzat'ın benim okuduğum kadarıyla çözemediği tek dava olan karısı ve kızının ölümünü ne zaman çözümlendireceğini de merak etmeden geçemedim...


Sonuç olarak kitabı çok beğendim.... AHMET ÜMİT yabancı yazarları aratmayacak kadar iyi kurgulanmış romanlar yazıyor...Yeni paylaşımlarda buluşmak dileğiyle....

GÜZEL BİR HAFTA GEÇİRMENİZ DİLEĞİYLE...

12 yorum:

  1. Nefis bir kitap... Hayran kalmıştım. Üstüne Mor Gabriel Manastırı'nın resimlerini de görünce tüylerim diken diken olmuştu...Okumayanlar için Patasana ve İstanbul Hatırası'nı da önerebilirim.

    YanıtlaSil
  2. Bu zamana kadar nasıl olur da Ahmet Ümit'in hiçbir eserini okumadım anlamıyorum.İstanbul hatırası ile başlayacağım sanırım.Bu kitabıda not aldım,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. itina ile not alınmıştır, paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. benim de çok severek okuduğum bir kitaptır :)

    YanıtlaSil
  5. kitap diyetim yüzünden almadığım ama çok merak ettiğim bir kitaptır.
    ahmet ümiti de çok severim.
    şimdi nasıl diyete devam edeceğim ben? .Çok da güzel anlatmışsın :)

    YanıtlaSil
  6. Diyet duymuştumda kitap diyetini ilk defa duyuyorum,enteresan:)

    YanıtlaSil
  7. Ben normalde bir kitabı elimde 2-3 ay sürüklerdim.1 haftada bitirdim.akıcı ve anlaşılır çok süperr

    YanıtlaSil
  8. Hakan günday kitabını merak ediyorum..

    YanıtlaSil
  9. Ahmet Ümit farklı bir dünya...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Emine Hanım, her iki blogunuzu da inceledim, takibe aldım. Çok kaliteli bloglar. Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için zaman harcadığınız için Teşekkürler...

Blog sahibi olmayan ziyaretçiler Anonim'i işaretleyip, yorum bırakabilirler.

ARGO İÇEREN YORUMLAR YAYINLANMAZ.

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görünecektir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...