28 Şubat 2012 Salı

KRİSTİN HANNAH - ATEŞ BÖCEĞİ YOLU

MERHABALAR, 

Son dönemlerde okuduğum ve paylaşmak istediğim bir KRİSTİN HANNAH kitabı ile karşınızdayım. Kitabımız, ATEŞ BÖCEĞİ YOLU.. Bir çoğunuz okumuştur mutlaka. Ben okumakta biraz gecikenlerdenim... 


Ateşböceği Yolu 624 sayfadan ve dört ana bölümden oluşuyor. 1970′lerde başlayan hikaye 70′ler, 80′ler, 90′lar ve sonrasında da “Yeni Bin Yıl” olmak üzere başlıklar altında anlatılıyor. Adım adım Tully ve Kate’in tanışması, lise hayatı, üniversite hayatı, aile hayatları ve iş hayatları, daha sonrasında ise belirli olgun yaşa geldikleri dönemler anlatılıyor. 


Tully ve Kate’in arkadaşlığı, Tully ve annesi Cloud'un Kate ve ailesinin yaşadığı eve yakın bir eve taşınmalarıyla başlar.  Tanıştıklarında her ikisi de ergenliğin başlarında olan bu genç kızlar sonraları birbirlerinin hayatlarında son derece önemli roller oynarlar.  


Tully eroin bağımlısı annesi tarafından defalarca terk edilip büyükannesiyle büyürken; Kate ise sevgi dolu mutlu bir ailede büyümüştür. Ancak Kate’in en önemli sorunu, arkadaşlık kurmakta zorlanmasıdır. Tully ile durakta tanışmaları ile başlayan arkadaşlıkları gelişen olaylarla perçinlenir. 


İki arkadaş liseden sonra üniversiteye de birlikte giderler. her ikisi de gazetecilik okurlar. Tully annesiyle yaşadıkları ve lisedeyken yaşadığı tecavüzden sonra erkeklere güvenemez hale gelir kısa süreli ilişkiler yaşar Kate ise ise ailesi gibi bir aile kurmak ister ve gerçek aşkı bekler. 


Üniversiteden sonra Tully ve Kate iş hayatında da ayrılmazlar. Tully istekle yaptığı işinde hızla ilerlerken Kate işe alındığı günden itibaren patronları Johnny’ye aşık olur. Ancak Johnny Kate’in farkında değildir. Bir çok erkek gibi o da Tully'nin etkisine girer. 

Durgun deniz Kate karşılık coşkulu nehir Tully, düzenli Kate karşılık dağınık Tully…


Kate sevdiği adamın en yakın arkadaşı ile tek gecelik ilişki yaşaması üzerine Johnny'den tamamen umudunu keser. Her şey ile Johnny ile yemek yemek için sözleştiklerinde değişir.  Kate ve Johnny o gece birlikte olurlar. Kate hamile kalır. 

Johnny'nin bebeği kabullenmeyeceğini düşünen Kate ondan aldığı evlilik teklifi ile dünyanın en mutlu insanı olur... 

Sonrası kitabımızda.... 


KİTAPTAN NOTLAR

Kitabı yazarın Kış Bahçesi ile yakın zamanlarda okuduğumdan iki kitap arasında sürekli bir kıyaslama oldu. Kıyaslamalarda göze çarpan en önemli özellik, yazarın kendini tekrar ediyor izlenimi yaratması. Sevdiğiniz bir yemeği arka arkaya bir kaç öğün yeme hissi yarattı kitap bende...

Buna pek çok örnek verebiliriz. Karakterler açısından bakacak olursak, yazar iki romanda da 3 farklı ve zıt karakterler üzerine kurmuştur olayları.. Kış Bahçesinde de ailesine bağlı kadın karakter (Kate ve Kış Bahçesi'ndeki Meredith) Uçarı kadın (Tully ve Kış Bahçesi'ndeki Nina) Soğuk ve mesafeli kadın ( Cloud ve Kış bahçesi'ndeki Anna)


Anne kız ilişkilerindeki sorunlar, Tully ve annesi Cloud ve Anna ile kızlarının ilişkisinde yine benzerlik göstermiştir. Anna geçmişin izleriyle çocuklarına bağlanamazken Cloud'da bunun yerini uyuşturucu almıştır.  

Her iki roman da kadın karakterler üzerine kurulmuştur. 

Romanlar boyunca dönemin özelliklerini yansıtan bolca şarkı ve şarkıcıya yer verilmiştir. 

Her iki romandaki karaktelerin meslekleri bile benzerlik göstermektedir. Nina fotoğrafçıyken; Tully gazetecidir.. 



Bunların sayısı daha da arttırılabilir.. Bunların yanında yazar tarz olarak sade ve basit bir anlatımı benimsemiş, söz sanatları ve ağdalı bir anlatımdan uzak durmuştur. Son derece hızlı ilerleyen, elinize aldığınızda kaç sayfa okuduğunuzu anlamadan bitirdiğiniz bir roman gerçekten.  

Fakat her şeye rağmen romandaki  Kate Tully arkadaşlığında birkaç şeyi söylemeden geçemeyeceğim. Roman arkadaşlık romanı diye lanse edilirken; (elbette arkadaşlar arasında da tartışmalar gel-gitler olabilir) Kate'in Tully'ye zaman zaman "sürtük" demesi,  Tully'nin Johnny'ye zaman zaman ilgi göstermesi bunun Kate'in gözünden kaçmaması, Tully'nin televizyon programında Kate'i küçük düşürmesi, her yaptığı hataya rağmen ilişkide Kate'in hep özveride bulunması.... Açıkçası böyle bir arkadaşlığı ben ister miydim bilmiyorum.... 

Her ikisini kıyasladığımda içerdiği masalı göz önünde bulundurarak, KIŞ BAHÇESİNİ daha çok beğendim.. 

Sizler neler düşünüyorsunuz sevgili dostlar... Haydi fikirlerinizi paylaşın..

SEVGİLER...

23 yorum:

  1. Süper bir eser.Sade dili ve yoğun duygulu hoş bir roman.Tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  2. okumak istediğim kitaplardan biri o yüzden verdiğin detayları okumadım:)paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Geçen yıl okuduklarım arasındaydı kendisi; sıkılmadan okudum. Yapı itibari ile sabırsız biriyim, sarmazsa kitabı yarım bırakabilen biriyim. Ama bunda öyle olmadı:) Ama bende kesinlikle Kış bahçesini daha çok beğendim:)

    Bir de haddime düşmez ama bir tavsiyede bulunmak isterim. Kitabın içeriğine çok girme derim, okumak isteyenler gereğinden çok bilgi almış oluyor ya da ben mesela direk en sonunu okudum kitapla ilgili düşüncelerini alabilmek için. Kitapla ilgili düşünce ve yorumlarına daha çok yer verirsen daha iyi olabilir diye düşündüm.

    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  4. Ben yazarın Ateş Böceği Yolu'nu beğenmiştim, açıkçası daha derin bir anlatımı tercih ederdim, doğrusu okuyucuya düşünecek pek bir şey bırakmamış yazar. Yine de anlatılan dostluk hoşuma gitmişti, paylaşımınız için teşekkürler, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  5. hoş geldiniz sevgili kitap cumhuriyetim, gerçekten sade bir anlatımı var.. uzun benzetmelerden ağdalı bir anlatımdan yazar olabildiğince kaçınmış.. aslında bu tarz kitaplar benim tarzım değildir ama bu aralar zihnimi oyalamaya ihtiyacım var.. İhsan oktay anar'ın amatından sonra iyi geldi..

    YanıtlaSil
  6. hoş geldin kitap eylemcisi inşallah en kısa sürede okuyabilirsin..kitap konusundaki fikirlerini ve çıkarımlarını merakla bekliyorum..

    YanıtlaSil
  7. merhaba Tully, aslında yorumun son derece doğru fakat bu blog aynı zamanda benim kitap günlüğüm geriye dönüp baktığımda ayrıntıları atlamak istemediğim için ayrıntıları yazmaya çalışıyorum.. bu şekliyle bir çalışma yorucu oluyor aslına bakarsan.. çünkü okurken not almak durumunda kalıyorum.. tavsiyene teşekkürler.. dikkate almaya çalışacağım..

    YanıtlaSil
  8. görüşüne katılıyorum eren, kitaptaki konuların derinliği yok, simgesel bir anlatımı da yok.. bu tarz kitapları ben zihnimi meşgul etmeden okumak için okuyorum.. derinliği fazla olan beni zihnen yoracak kitaplar arasında ATEŞ BÖCEĞİ YOLU bir durak oldu benim için..

    YanıtlaSil
  9. yazarın gerçek renklerini de aldım.. bakalım yazar gerçek renklerde de kendini tekrarlayıp, oluşturduğu 3 kadın karakter arasında farklı bir bağlantı kurup kadın romanı mı yazmış olacak acaba?

    YanıtlaSil
  10. Gerçek Renkler yazarın en vasat kitabı diyebilirim:( Beni okurken çok baymıştı,istersen bloğumda yorumumu okuyabilirsin. En güzeli kış bahçesi bunların içinden.

    YanıtlaSil
  11. geçen sen eokumuştum bu kitabı ve açıkçası hiç beğenmemiştim.sırf bitsin diye okudum aslında,yarım bırakmak adetim değil..bir de Emine'cim kitabın resmen özetini yazmışsın,üşenmedin mi hiç ya merak ettim:)))sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. ben de kitabı pek beğenmedim.. yazar sürekli kendini tekraralamış.. okurken notlar alıyorum.. bir de okulda zorunlu okuma saati var. öğrencilerime örnek olmak için de okuyorum.. özete gelince okuduklarımı arşivlemek için çabasarfediyorum. ancak bebegimincicilerine pek vakit ayırmıyorum bu aralar..ancak 10 günde bir yazı girebiliyorum zamansızlıktan.. neyse gittiği yere kadar gayret göstereceğiğm..

    YanıtlaSil
  13. Kristin Hannah çok sevdiğim bir yazar. Gece Yolu hariç bütün kitaplarını okudum.Hannah'nın bu kitabını beğenmeyenlere çok şaşırdım.Etkisinden uzun süre çıkamadığım bir kitaptı ve son sayfalarında ağlamamak için kendimi çımırmaya başlamıştım.Kış Bahçesi kitabının da etkisinden kolay çıkamayacağım. Kitabı bitirince Leningrad Kuşatması'nı araştırdım falan. Tully adındaki arkadaş Gerçek Renkler yazarın en vasat kitabı gibi bir yorumda bulunmuş. Bence de biraz öyleydi. Kitaba bağlanamadım ve olaylar çok sadeydi. Gece Yolu'nu okumak için sabırsızlanıyorum.

    YanıtlaSil
  14. Kristin Hannah çok sevdiğim bir yazar. Gece Yolu hariç bütün kitaplarını okudum.Hannah'nın bu kitabını beğenmeyenlere çok şaşırdım.Etkisinden uzun süre çıkamadığım bir kitaptı ve son sayfalarında ağlamamak için kendimi çımırmaya başlamıştım.Kış Bahçesi kitabının da etkisinden kolay çıkamayacağım. Kitabı bitirince Leningrad Kuşatması'nı araştırdım falan. Tully adındaki arkadaş Gerçek Renkler yazarın en vasat kitabı gibi bir yorumda bulunmuş. Bence de biraz öyleydi. Kitaba bağlanamadım ve olaylar çok sadeydi. Gece Yolu'nu okumak için sabırsızlanıyorum.

    YanıtlaSil
  15. Kristin Hannah çok sevdiğim bir yazar. Gece Yolu hariç bütün kitaplarını okudum.Hannah'nın bu kitabını beğenmeyenlere çok şaşırdım.Etkisinden uzun süre çıkamadığım bir kitaptı ve son sayfalarında ağlamamak için kendimi çımırmaya başlamıştım.Kış Bahçesi kitabının da etkisinden kolay çıkamayacağım. Kitabı bitirince Leningrad Kuşatması'nı araştırdım falan. Tully adındaki arkadaş Gerçek Renkler yazarın en vasat kitabı gibi bir yorumda bulunmuş. Bence de biraz öyleydi. Kitaba bağlanamadım ve olaylar çok sadeydi. Gece Yolu'nu okumak için sabırsızlanıyorum.

    YanıtlaSil
  16. Kristin Hannah'ın sadece Ateşböceği Yolu kitabını okudum ve çok beğendim.Gerçekten çok etkileyici ve insanı sürükleyen bir kitap.Kitabın sonunda Kate'in ölmesi beni çok üzmüştü,doğruyu söylemek gerekirse birazda ağlamıştım.İki arkadaşın birbirlerine bu kadar tutkuyla bağlı olması beni çok etkiledi.Kitabı kuzenim tavsiye etmişti,iyikide etmiş.Yazarın diğer romanlarınıda okumak isterim.

    YanıtlaSil
  17. Kristin Hannah'ın sadece Ateşböceği Yolu kitabını okudum ve çok beğendim.Gerçekten çok etkileyici ve insanı sürükleyen bir kitap.Kitabın sonunda Kate'in ölmesi beni çok üzmüştü,doğruyu söylemek gerekirse birazda ağlamıştım.İki arkadaşın birbirlerine bu kadar tutkuyla bağlı olması beni çok etkiledi.Kitabı kuzenim tavsiye etmişti,iyikide etmiş.Yazarın diğer romanlarınıda okumak isterim.

    YanıtlaSil
  18. Kristin Hannah'ın, Kış Bahçesi, Gece Yolu ve Ateş Böceği Yolu kitaplarını okudum. Evet yazar kitaplarında aile, dostluk ve önemlisi sevgi üzerinde durmuş konuları farklı olsada genel tema bu ama genede hepsini çok beğendim ve beni ağlatan kitaplardır.
    Emine Hanım kitap özetileri, kitabı okumadan önce okunursa evet çok detaylı olduğu için güzel değil ama kitap okunduktan sonrası için çok güzel. En azından ben böyle bir bilgi arşivlemediğim için geriye dönüp bakabileceğim hafızayı tazeleye bileceğim bilgi olarak gördüğüm için çok beğendim. Elinize sağlık, mutlu kalın..
    Ayşegül

    YanıtlaSil
  19. Bende bu kitabı almak istiyordum. Güzel yorumlarınızdan sonra kesinlikle almaya karar verdim. Ayrıca fotoğrafın yanındaki telefon çok güzelmiş tüm yorum bunu söylemek içindi aslında:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. okumanızı tavsiye ederim... galiba yazarın son kitabı da bu kitabın davamı niteliğindeymiş.. telefonu Doğubeyazıt'tan almıştım... benim için de çok kıymetli bir hatıra...
    bir de Tuba hanım blogunuz var mı profilinizde izlediğiniz bloglar var sadece.. ziyaret etmeyi çok isterim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef niyetim olsa da henüz bir bloğum yok ama yine de teşekkür ederim:) Sevgilerr...

      Sil
  21. Okunması gereken kitaplardan biri. Kristin Hannah sevme sebebim :)

    YanıtlaSil
  22. Hayatımda okuduğum en güzel eser

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için zaman harcadığınız için Teşekkürler...

Blog sahibi olmayan ziyaretçiler Anonim'i işaretleyip, yorum bırakabilirler.

ARGO İÇEREN YORUMLAR YAYINLANMAZ.

Yorumunuz blog sahibininin onayından sonra görünecektir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...