MERHABALAR; SEVGİLİ KİTAPLARIM OLMADAN ASLA TAKİPÇİLERİ....
Geçtiğimiz haftalarda Kontrol Yayıncılıktan Kaan Demirbay benimle bağlantı kurdu. Görsel ve İşitsel Dikkat setleri ile Hafıza Setleri ile ilgili çalışmalar yaptıklarını, ürünlerin ayrıntıları için sitelerini ziyaret edip etmeyeceğimi sordular. Siteyi incelediğimde; sınıfım içindeki sıkıntılarla ilgili çözüme ulaşma yolunda destek olabilecek setler olabileceğini düşündüm.
Gelelim söz konusu sınıfıma...
3 yıl önce sınıfımı mezun edip, yeniden 1. Sınıf okutmaya
başladığımda çok heyecanlıydım. Yaz boyu kendimce hazırlık yapmış, yeni
sınıfıma hazırlanmıştım. Ancak yeni sınıfımı okutmaya başladığımda; bir önceki
sınıfıma oranla öğrencilerimin daha hareketli daha dikkatsiz olduklarını fark
ettim. Öncelikle; yaşları ve çalıştığım okulun profilinden dolayı (34 kişilik
sınıfta, anasınıfına giden 8 kreşe giden 2 öğrencim var. Bunun yanında Türkçe
bilmeyen çocuklar da var sınıfımda )okula hazır olmadıklarını düşündüm.
Öğrencilerimi tanıdıkça; özellikle 3 öğrencimin sorunun
diğerlerinden daha fazla olduğunu, çözüm aşamasında ise yetersiz kaldığımı fark
etim. Araştırdığımda, öğrencilerimde gözlemlediğim davranış biçimlerinin tıbbi
olarak değerlendirilmesi gerektiğini fark ettim.
Odaklanma problemleri, sıra beklememe, dikkat süresinin yaş
grubuna göre daha kısa olması, telaşlılık hali… gibi pek çok davranış biçimi
beni “DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE”ye götürdü. Öğrencilerim Çocuk
Psikiyatristi tarafından tıbbi olarak değerlendirildiğinde şüphelerim maalesef
doğru çıktı. Her ailenin hareketli çocuğuna benim çocuğum “Hiperaktif”
demesiyle, bu sıkıntı normalleştirilse de DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE’nin
kendi haline bırakılıp, çözülmesinin tıbbi yardım olmadan beklenecek bir
sıkıntı olmadığını öğrenmiş oldum.
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE ile ilgili yazıları
okumaya, çalışmaları takip etmeye başladım. Berard Yöntemi üzerinde başarılı
sonuçlar alındığına dair yazılar olsa da pek çok uzman ilaç tedavisi dışında
tedavi olmadığını belirtmiş.
Sınıfımda DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE ile teşhis
edilen öğrenciler RAM tarafından da değerlendirildiğinde tabloya eşlik eden
farklı sıkıntılar da fark edildi. Ve rapor verilerek, Kaynaştırma Eğitimi
başladı. İlaç tedavisi ile birlikte eğitimin olumlu sonuçları alınmaya
başlandı. Yapılan çalışmalar ile birlikte öğrencilerimin dikkat süresi de
uzamaya başladı. Akademik sıkıntıları da olumlu yönde çözülmeye başladı.
Geçtiğimiz haftalarda Kontrol Yayıncılık’tan mail aldım.
Yayınevinin Görsel, İşitsel dikkat arttırma setleri ve hafıza ile ilgili
kitapları olduğuna dair bir maildi. Verdikleri linkleri, sitelerini ve
kitapları inceleyince yakından da görmek istedim. Öğrencilerim 9 yaşında olduğu
için 9-12 yaş setini istedim kendilerinden.
Gelen paketten ZE2Smart Görsel Dikkat Seti – Eğleniyorum Öğreniyorum ve Hafıza Seti çıktı.
İlk setten bahsedecek olursak;
Set 11 adet kitapçıktan oluşmakta.
·
Görsel Algı
· Uzamsal Düşünme
· Eğlenceli Bulmacalar
· Dikkat Egzersizleri – 1
· Dikkat Egzersizleri – 2
· Dikkat Zamanı
· Dört İşlem
· Kesirler
· Zekâ Oyunları -1
· Zekâ Oyunları -2
· Ölçme Ve Değerlendirme
· Ve kontrol paneli
· Uzamsal Düşünme
· Eğlenceli Bulmacalar
· Dikkat Egzersizleri – 1
· Dikkat Egzersizleri – 2
· Dikkat Zamanı
· Dört İşlem
· Kesirler
· Zekâ Oyunları -1
· Zekâ Oyunları -2
· Ölçme Ve Değerlendirme
· Ve kontrol paneli
Ürün Açıklaması
9-12 yaş grubuna yönelik hazırlanmış bu set çocukların görsel algı
yeteneklerini geliştiren çeşitli oyunlar içerir. Benzerlik ve farklılıkları
ayırt edebilme, uzamsal düşünme ve problem çözme gelişen beceriler arasındadır.
Sette ayrıca kesirler ve dört işlem konularını işleyen 2 adet matematik kitabı
ve saat, ay ve mevsimler konularını işleyen 1 adet kitap bulunmaktadır.
9-12 yaş grubu setinde bulunan oyunlar 24 taşlı eşleştirme paneli ile
oynanmaktadır. Eşleştirme paneli içindeki taşların ön yüzeyinde 1’den 24’e
kadar rakamlar; arka yüzeylerinde ise cevap anahtarlarını oluşturan renkli
desenler yer almaktadır.
Set içinde bulunan tüm oyunlar eşleştirme paneli ile oynanmaktadır. Eşleştirme
paneli, çocuklara oyunları oynadıktan sonra kendi kendilerini kontrol
edebilmelerine olanak sağlar. Bu da çocuklara bağımsız bir çalışma ortamı
yaratmaktadır.
Görsel Algı
Bu kitapta çeşitli çalışmalarla çocukların görsel algı becerilerini
geliştirmelerini sağlamak amaçlanmıştır.
Uzamsal Düşünme
Bu kitapta çeşitli oyunlarla çocukların uzamsal düşünme yeteneklerinin
geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Eğlenceli Bulmacalar
Bu kitabın amacı çocukların eğlenerek çözecekleri bulmacalarla görsel algı
yeteneklerini geliştirmektir.
Dikkat Egzersizleri 1
Bu kitapta amaç çocukların farklı oyunlarla dikkat becerilerini
geliştirmektir.
Dikkat Egzersizleri 2
Bu kitapta amaç çocukların farklı oyunlarla dikkat becerilerini
geliştirmektir.
Dikkat Zamanı
Bu kitapta eğlenceli oyunlarla çocukların saatler, aylar ve mevsimleri
öğrenmeleri amaçlanmıştır.
Dört İşlem
Bu kitapta amaç toplama, çıkarma, çarpma ve bölme oyunlarıyla çocukların temel
matematik bilgilerini güçlendirmektir.
Kesirler
Bu kitapta çocukların kesirler konusunu eğlenerek öğrenmeleri
amaçlanmıştır.
Zekâ Oyunları 1
Dikkat ve konsantrasyona yönelik bu kitapta amaç, çocukların siyah-beyaz ve
benzer şekiller arasındaki farkları ayırt etme yeteneklerini
geliştirmektir.
Zekâ Oyunları 2
Dikkat ve konsantrasyona yönelik bu kitapta amaç, çocukların siyah-beyaz ve
benzer şekiller arasındaki farkları ayırt etme yeteneklerini
geliştirmektir.
Ölçme ve Değerlendirme
Kitabın içinde bulunan başarı karneleriyle çocukları ödüllendirebilir,
çizelgeler sayesinde ise oyunları oynama sürelerini takip edip, gelişimlerini
gözlemleyebilirsiniz.
KİTAPTAN
NOTLAR
Öncelikle set ile ilgili yazı hazırlarken biraz tedirgin
olduğumu söylemek istiyorum. Bu nedenle seti denemeden yorum yazmak istemedim.
Set elime ulaşalı 20 gün kadar bir süre oldu. Bu süre içerisinde sınıfımda
bulunan ve Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu tedavisi gören çocuklarımla bireysel olarak
çalışmaya başladım. Serbest Etkinlikler dersinde komutları verdikten sonra
öğrencilerimi bireysel çalışmaları için zaman tanıdım. Görsel Algı ile başladık
çalışmaya…
Setin içerisinde bulunan kontrol paneli yardımıyla
çalışmaları kontrol ettik. Kontrol panelinde yer alan altıgen taşları yerine
yerleştirmek ve sonucunda çıkan deseni görmek gerçekten çok keyifliydi. Kontrol
panelindeki şekilleri görmek ayrıca çocukları keyiflendirdi. Elimde tek set
olduğu için çocukları sırayla çalıştırdığımdan beklemeleri biraz sıkıntılı oldu. Keşke ihtiyacı olan tüm
öğrencilerime temin edebilsem setten.
Setin baskı kalitesi ve sayfa yapısını çok beğendim. Renkler
çocukların dikkatini çekecek biçimde seçilmiş. Hem çalışmayı yapmak hem de
sonucunda kontrol panelinden yararlanarak sağlamasını yapmak keyifli oldu bizim
için. Dört işlem ve Kesirler kitapçığı özellikle benim daha çok beğendiğim
kitaplar oldular.
Bir de ben öncelikle dikkat eksiliği olan öğrencilerimde
çalışma yaptım ancak set yaş grubu içerisinde tüm öğrenciler için
kullanılabilir. Ve öğrencinin mevcut yeteneklerini geliştirmek için çalışmalar
yapılabilir. Bir eğitimci olarak setin içeriğini beğendiğimi söyleyebilir ve
tavsiye edebilirim.
Ayrıca Zekâ Oyunları kitapçığından birkaç bölümü sınıf
içinde anlatarak çözdüğümde öğrencilerin farklı bakış açıları geliştirmeleri
bakımından uygun olduğunu gözlemledim. Kısacası keyif aldığım ve tavsiye
edebileceğim bir çalışma oldu.
HAFIZA SETİ'ni de yeni yeni uyguluyorum sınıfımda.... en kısa sürede onunla ilgili görüşümü de paylaşacağım...
Sizin gibi düşünceli öğretmenlerin olması ne güzel...
YanıtlaSilÇok teşekkürler... Sevgiler... :)
Silçok faydalı olabilecek harika kitaplara benziyorlar...takipteyim...sevgilerimle...
YanıtlaSilÇocuklarla uygulamadan önce evde kendim yaptım bazı etkinlikleri gerçekten çok da keyif aldım. Umarım faydalı bir paylaşım olur...sevgiler... :)
SilKızımın ana okuldayken benzer bir seti vardı. Hele o bulmaca kısmını yapmayı çok severdi. Güzel bir set.
YanıtlaSilDaha küçük yaş gruplarının bulmacası daha basit oluyor. Bulmacada şekil yapma kısmı en eğlenceli kısım bence.
Sil